Ayeh

رهنمود

تصویر مطلب** حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، راه پیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی را دو آزمون بزرگ ملت ایران خواندند و با تبیین خصوصیات نامزدهای شایسته ی مجلس، حضور پرشور و آگاهانه ی همه ی مردم در انتخابات ۲ اسفند را در حل مشکلات داخلی و بین المللی مؤثر برشمردند و تأکید کردند: هر کس ایران عزیز، امنیت میهن و آبروی وطن را دوست دارد و در پی حل مشکلات است، باید در پای صندوق رأی حضور یابد تا عزم و اقتدار ملی ایرانیان بار دیگر به منصه ی ظهور برسد. رهبر معظم انقلاب...
مطالب بیشتررهنمود  

آمار بازدیدکنندگان

امروز1610
دیروز1667
در هفته6189
در ماه13479
مجموع242891

بازدید کنندگان برخط

11
Online

حضرت آیت الله حاج شیخ عبدالله خائفی، عضو محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان درس خارج فقه روز چهارشنبه مورخ 16 بهمن 1398 خود، با اشاره به آیه شریفه «أَنَّ اللَّهَ یَحُولُ بَیْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ» اظهار داشتند: خداوند متعال در این آیه شریفه می‌فرمایند که او بین انسان و قلبش قرار گرفته است. معنای این کلام خداوند و مراد از قلب در این آیه، همین قلب معمولی و طبیعی در سمت چپ سینه انسان نیست؛ بلکه مراد از آن، نفس انسانیت است.

ایشان افزودند: اینکه خداوند متعال می‌فرماید الله بین انسان و نفس انسان قرار گرفته است، یعنی چه؟ آیا بین انسان و نفس انسان، فاصله‌ای وجود دارد؟

 

ایشان تأکید کردند: بین انسان و نفس انسان، فاصله‌ای وجود ندارد تا خداوند متعال در این فاصله قرار گرفته باشد؛ پس مراد از آیه شریفه «أَنَّ اللَّهَ یَحُولُ بَیْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ» این است که الله تعالی، مقدم بر نفس انسان است. به دلیل قول خود خداوند متعال که می‌فرماید: «فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ اِذا دَعَانِ» یعنی قبل از آنکه شما باشید ما بوده‌ایم و هستیم، «هُوَ الْأَوَّلُ وَالْآخِرُ»  اول اوست؛ آخر هم اوست. «وَ الظَّاهِرُ وَ الْبَاطِنُ»  ظاهر اوست و باطن هم اوست. و یا این آیه شریفه که و َنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِید : ما نزدیک‌تر هستیم به خود شما از شما.

حضرت آیت الله خائفی ادامه دادند: دریا را اگر ملاحظه کنید؛ اول دریا ، دریا است؛ آخر دریا هم دریا است. ظاهر دریا،دریا است و عمق دریا هم دریا است. با توجه به این تمثیل می‌توان گفت که اول وجود، الله تعالی است؛ آخر وجود هم الله تعالی است. ظاهر وجود الله تعالی است، باطن وجود هم الله تعالی است. ظاهر الله تعالی، الله است و باطنش هم الله است، اولیت و آخریت، ظاهر و باطن همه اوست.

 

ایشان ادامه دادند: بنابر این قبل از آنکه وجودی در عالم هستی تحقق پیدا کند و یا انسانی به وجود بیاید، اولیت از آن اوست.

 

حضرت آیت‌الله خائفی در پایان تأکید کردند: بر اساس آنچه گفته شد آیه شریفه «أَنَّ اللَّهَ تعالی یَحُولُ بَیْنَ الْمَرْءِ» به معنی آن است که أنّه یُقدّم علی الانسان و علی انسانیة الانسان.

طلیعه

تصویر مطلب** انقلاب اسلامی ایران انقلابی دینی و کاملا مردمی بوده و هست. این دو ویژگی که از ابتدا، از مهمترین پایه‌های قدرت این انقلاب بوده است، اکنون در چله دوم انقلاب اسلامی همچنان قدرت بخش و اثر گذار است. انقلاب اسلامی در زمانه ای به وقوع پیوست که هر دو ابرقدرت حاضر در جهان تلاش داشتند اندیشه و گفتمان خود را در جوامع مختلف بسط دهند و با یارگیری و جذب ملت‌ها و دولتها به سمت خود پایه‌های سلطه جهانی خود را گسترش دهند . انقلاب اسلامی به هردوی این اندیشه‌ها " نه" گفت و با تکیه به قدرت خدا وارد میدان شد....
مطالب بیشترطلیعه  
Template Design:Jameeh modarresin Qom